Zasad nitko ne kupuje kuće pokraj budućeg koridora 5c

OSIJEK – Prema najavama iz Vlade i Hrvatskih autocesta, dvije najdulje dionice koridora 5c – od Sredanaca do Đakova i od Đakova do Osijeka – trebale bi biti završene do kraja 2008. godine.

Usporedo sa završetkom gradnje i konačnim dolaskom autoceste do Osijeka, očekuje se i porast vrijednosti nekretnina u gradu i okolici, osobito u prigradskim naseljima, pokraj kojih će prolaziti buduća autocesta. No, kako saznajemo u nekim osječkim agencijama za promet nekretnina, potražnja za kućama ili potkućnicama u osječkim prigradskim naseljima još uvijek je “mrtva”. Mnogi su skloni tumačiti kako je razlog u nedovoljnoj obaviještenosti ljudi o tome kojom će trasom i uz koja naselja prolaziti buduća autocesta. Naime, posvuda u svijetu gradnja autoceste unaprijed izaziva veću ponudu i potražnju nekretnina u blizini novog prometnog pravca. – Za sada je sve uobičajeno. Nema ni pada ni povećanja potražnje nekretnina u okolici Osijeka. Ponuda je velika, ali je potražnja slaba – kaže Grgur Duško, vlasnik agencije za promet nekretnina German iz Osijeka. On podsjeća kako je prije pet-šest godina potražnja za kućama u Čepinu, Tenji, Višnjevcu i Josipovcu bila iznimno velika, no unatrag tri-četiri godine interes je zamro i dandanas je vrlo slab. Marijan Matijević, direktor agencije Ljubek nekretnine, smatra da koridor 5c donosi mnogo dobroga, ali i lošega.

Najradije se ne bih upuštao u procjene jer zasad se malo toga zna. Mnogi ljudi uopće nisu dovoljno obaviješteni o tome kuda će prolaziti koridor 5c što se, vjerujte, osjeti i na tržištu. Evo, ovih smo dana u Josipovcu uspjeli prodati kuću koja je bila ponuđena po cijeni od 65.000 eura, a prodana je za 53.000 eura. U samom gradu bit će sve teže prodati stan veći od 60 četvornih metara, a i neka gradska područja vjerojatno će biti manje atraktivna od drugih. Još je prerano govoriti o tome koliko će autocesta utjecati na ponudu nekretnina – kaže Matijević. Ipak, on smatra da će gradnja autoceste uvjetovati smanjenje stope nezaposlenosti i povećanje standarda, što bi se potom trebalo odraziti i na cijene nekretnina. – Neke će nekretnine postati kudikamo interesantnije nego što su sada, a neke neće. Primjerice, rubni dijelovi grada kroz koje će prolaziti željeznički koridor 5c postat će mnogo bučniji i zagađeniji. Osobno bih se zabrinuo da tamo živim – ističe Matijević. Da se trenutačno ništa bitno ne događa na ovdašnjem tržištu nekretnina potvrđuje i Denis Vukoja, vlasnik agencije Devuks. – Ipak, možemo očekivati da će doći do rasta cijena nakon što najprije završi gradnja zapadne obilaznice, a potom i koridora 5c. Tada će okolna mjesta, posebice u Baranji, dobiti više na značaju, a tamošnje nekretnine na cijeni. Osobno ću, ako budem gradio kuću, nastojati da nađem potkućnicu negdje u okolici grada. Takvi su trendovi posvuda u svijetu, jer će u samome Osijeku ubuduće biti građene isključivo stambene zgrade – kaže Vukoja. On procjenjuje da će se potražnja za kućama u okolici Osijeka kad-tad ponovno povećati. – Ponuda kuća u okolici grada je bogata. Čak su i cijene povoljne, no potražnja je slaba zbog slabe prometne povezanosti. Teško se pronalaze kupci za kuće skuplje od 30.000 eura. Trebat će vremena da se prodaja pokrene, no čim prvi krene, i ostali će za njim – predviđa vlasnik Devuksa. Autor: M.FILIPOVIĆ Izvor: www.Glas-Slavonije.hr

]]>