Zbog radova, ni Osječani na znaju kojom bi cestom, a kamoli stranci

OSIJEK – Nakon poslijeratnog višegodišnjeg graditeljskog predaha tijekom kojeg se u Osijeku nije vrtio gotovo ni jedan građevinski kran, danas se u gradu građevinarstvo sve više razbuktava.

Na zadovoljstvo brojnih građana, Osijek je postao veliko gradilište, grade se novi stanovi, poslovni centri, ceste… Osijek, naime, očito nastavlja prekinutu priču o sebi kao slavonskoj metropoli. No, zbog toga se na nekim mjestima plaća “dodatna cijena”, zbog čega građani opravdano i sve više negoduju. Naime, zbog pojedinih je investicija u gradu svakodnevni prometni kaos koji se ne raščišćava od ranih jutarnjih sati do večeri. S jednog se dijela grada ne može proći u drugi bez obilazaka, a u današnje vrijeme dok gradom kruže deseci tisuća motornih vozila samo s osječkim registracijskim tablicama (od kojih većina prolazi središtem grada), kolone vozila u kojima ispred semafora sjede iznervirani vozači uopće nikoga više ne začuđuju.

Grad je ispresijecan gradilištima poput onog na raskrižju Drinske, Vinkovačke i Bosutske ulice, ili pak nedaleko od raskrižja Svačićeve, Hadrijanove i Europske avenije. Da stvar bude gora, trenutno je obilazak grada južnom obilaznicom također otežan pa vozačima preostaje ili biti strpljiv na gradskim prometnicama ili se zaputiti s jednog dijela u drugi dio grada nešto dužim putem, jer se i obilaznica obilazi zbog rekonstrukcije kolnika.

NI OBILAZNICAMA Građevinari upravo danas (utorak) sele na novu dionicu južne obilaznice od nadvožnjaka u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića do nadvožnjaka u Trpimirovoj ulici, koju će rekonstruirati do 4. rujna. Vozači smatraju da se prometni kolaps upravo u vrijeme prestanka sezone godišnjih odmora, odnosno, početka školske godine, mogao izbjeći da je bilo malo više koordinacije među investitorima i dogovora da grade u isto vrijeme, poput građevinara u Zagrebu.

Posljednji je primjer gradilište željezničkog nadvožnjaka, zbog kojeg će komoditet putnika GPP-a Osijek biti upitan jer će morati presjedati iz tramvaja u autobuse kod remize sljedeća dva mjeseca. Očito bi takva situacija, na zadovoljstvo putnika, mogla biti ublažena nižom cijenom GPP-ove putne karte no, vjerojatno, ne ovaj put jer krivci – kažu u GPP-u – nisu oni. Ni u Hrvatskim željeznicama ne smatraju da su krivi, a alibi im je Dinamički plan radova, dokument prema kojem je prvobitna ideja bila da se rekonstrukcija nadvožnjaka radi istovremeno s rekonstrukcijom tramvajske pruge, iznad koje se nalazi. Ivica Igrec, glavni inženjer “HŽ – Pružne građevine” d.o.o., kaže kako se zbog birokracije moralo čekati više nego što je bilo potrebno za brojne suglasnosti, bez kojih se ne može graditi.

Rad građevinara na željezničkom nadvožnjaku u tri smjene skratio bi vrijeme gradnje, no koliko bi to ubrzalo radove ovisi o tehnologiji gradnje i vrsti materijala što se ugrađuju. Upitno je i koliko bi smjenski rad trpjeli stanari iz okolnih zgrada budući da se to vidjelo na primjeru “Eurodoma” kod raskrižja Trpimirove i Vukovarske ulice, kada su stanari zaprijetili da su spremni i leći ispred strojeva kako bi onemogućili buku tijekom noći. No, to gradilište nije prouzročilo veće probleme u prometu, iako s njega stalno odlaze kamioni nakrcani iskopanom zemljom kroz Trpimirovu. BILJSKOM SAMO 15 MINUTA Veći problem prometu u toj ulici stvarat će nova navala vozila, jer će svakih 45 minuta sa sjevera u Osijek pristizati kolone vozila koje će, zbog deminiranja, pred gradom čekati otvaranje Biljske ceste.

Ta će se, naime, cesta od danas (23. rujna) od 8 do 14 sati, te od 16 do 20 sati otvarati svakih petnaest minuta prije punog sata dok demineri budu na pauzi. Što se tiče željezničkog nadvožnjaka, Ivica Igrec nam je pojasnio da će ga ipak graditi u smjenama, ali ne i noću, kako bi Europsku aveniju otvorili, odnosno kako bi tramvajski promet njome krenuo do 15. listopada, kada počinje akademska godina. Za Šamačku ulicu, dijelu najsjevernije uzdužne gradske prometne komunikacije od istoka prema zapadu, u kojoj će se “Esseker centar” graditi i nagodinu (a prema nekim prijašnjim najavama, moglo bi uz sadašnje gradilište biti otvoreno još jedno), rješenje problema je u tunelu od Kapucinske do Strossmayerove ulice u koji bi se, procijenjeno je, utrošila vrijednost bar dva gradska proračuna. Bez pomoći Vlade i Hrvatskih cesta, kazivali su političari početkom ljeta, moramo brinuti da ne izgubimo živce i strpljenje, vozeći uskom i kolonom vozila zakrčenom Šamačkom ulicom.

UBRZO NOVI RADOVI Inače, promet nekim ulicama više se neće ni obavljati nakon završetka gradnje. Primjerice, u Sunčanoj ulici, a u mnogim se ulicama, zbog rekonstrukcije ili gradnje, potpuno nove infrastrukture, kao u Radićevoj ulici, vozi opreznije i usporenije. Usput rečeno, očekuju nas radovi i u najzapadnijem dijelu grada zbog nastavka gradnje dionice zapadne zaobilaznice, odnosno, nadvožnjaka na toj prometnici preko Strossmayerove ulice kod Višnjevca. Kako ne bismo gubili glavu zbog zastoja u prometu, nije loše naoružati se dodatnom dozom strpljenja ili pak kartama grada na kojima smo naznačili dijelove zatvorenih dionica i putove obilaznog kretanja. Autor: DarkoPEJIĆ Dvije su mogućnosti obilaska zatvorenog dijela Europske avenije Zbog gradnje kružnog toka u Industrijskoj četvrti promet ide obilaznim ulicama Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr