Željezo kao hrvatski brend

Rijetki su oni kojima neki međunarodni sajam daruje izložbeni prostor. Sisački obrtnik Željko Vrbanus doživio je da mu 100 četvornih metara za izlaganje svojih proizvoda, daruje najveći obrtnički sajam, onaj u Münchenu.

Vrbanus na Münchenskom sajmu nastupa od početka devedesetih godina, dok Hrvatska još nije bila međunarodno priznata, i moglo bi se reći da je bio svojevrsni ambasador koji je organizatore nagnao da na jarbol ispred sajma podignu i hrvatsku trobojnicu. Posebnu je pozornost privukao lanjskim izlaganjem popularne Volkswagenove bube od kovana željeza, čija je slika obišla svijet i postala pravom senzacijom. Ponos njemačke autoindustrije napravio je toliku reklamu sajmu u Münchenu, da je organizator odlučio ove godine darovati Željku Vrbanusu 100 četvornih metara izložbenog prostora. Buba je bila prava atrakcija, i privukla je pozornost posjetitelja i medija. To je rezultiralo narudžbom iz Saudijske Arabije, a upravo je ovih dana buba došla u Dubai i bit će predstavljena u najluksuznijem hotelu na svijetu, popularnom Jedru. Ove godine Vrbanus predstavlja promidžbeno-turistički vlakić od kovana željeza koji priča hrvatsku priču. Vlakić je zamišljen kao devet priča iz Hrvatske, kaže Željko. Lokomotiva sadrži hrvatski grb, kravatu, pleter, tu je i kruna hrvatskih kraljeva, priča o oružju koje je utihnulo i prekriva ga paučina. Prisutni su elementi mora, biljaka i planina, cvijeće koje izlazi iz dimnjaka kao ekološka dimenzija cijele priče.

Vlakić je također privukao veliku pozornost posjetitelja, a ideja je da se na dva velika ekrana postavljena u prikolicama vlakića, prikazuju filmovi o Hrvatskoj na svim turističkim sajmovima u Njemačkoj i drugim dijelovima Europe. Prema riječima gospodina Vrbanusa, i neki su hrvatski gradovi pokazali interes za vlakić, koji će uz hrvatske motive imati ugrađena obilježja specifična tom gradu ili okolici, a sa dvama gradovima postignuti su i konkretni dogovori. O kojim je gradovima riječ Vrbanus nije htio govoriti, rekao je samo da će se njihova prisutnost vrlo brzo primijetiti na njihovim ulicama i trgovima. Treba istaknuti kako za izradu jednog takvog vlaka petnaest ljudi treba raditi dva mjeseca, a moguće je ispuniti sve zamisli naručitelja.Pripremam neke nove projekte, ali neka zasad ostanu mala tajna. Nadam se da će privući jednaku pozornost kao buba i vlakić, zaključuje Vrbanus. Luka Capar www.Vjesnik.hr

]]>