Sekcijska garažna vrata i drugi tipovi garažnih vrata.

Taj tip ne zahtijeva samo slobodan prostor unutar garaže. Osim što zahvatnije praktičan pri otvaranju, jer se morate odmaknuti korak-dva unatrag, veliko jednodijelno krilo može biti opasnost za onoga tko se u trenutku otvaranja nađe preblizu. Kod automatskog otvaranja daljinskim upravljačem postoji opasnost da oštetite nečiji auto ako je parkiran preblizu.

Preklopna vrata s dvodijelnim krilom otvaraju se poput harmonike i slažu pod gornji rub dovratnika. Time se štedi prostor, jer kraći segmenti u otvorenom položaju manje strše, a treba im i manji protuuteg za održavanje u krajnjem položaju.Najmanje prostora zauzimaju rolo-vrata čije je krilo podijeljeno na horizontalne elemente, širine 10 do 15 cm, koji se pri otvaranju namataju na osovinu ugrađenu iznad dovratnika. Osim dovratnika, rolo-vrata imaju i vodilice na rubovima segmenata.Sekcijska vrata su sastavljena od horizontalnih elemenata širine 50 do 80 cm koji se podvlače pod strop po profiliranim vodilicama mintiranim na rubove. Iako štede prostor, polumjer luka bočnih vodilica je velik, pa stoga i nadvoj garažnog otvora mora biti visok. Kad su vrata potpuno zatvorena, završni se segment mora poravnati s rubom dovratnika.Ako je garaža preniska, pa iznad gornjeg dovratnika nema dovoljno mjesta, treba ugraditi dodatnu horizontalnu vodilicu samo za gornji kotačić najgornjeg segmenta. Tako će unatoč udvajanju, svjetla mjera ulaza u garažu biti veća!

Široki segmenti dopuštaju ugradnju prozora ili ventilacijskih otvora u vratnu plohu, a u posebnim slučajevima, npr. Na vratima autoservisnih radionica, cijeli segment može biti prozor. Postoje i hibridni modeli, kombinacija rolo i sekcijskih vrata, a vodilice uskih segmenata su pritom produljene do ispod stropa.

U mnogim nespretno projektiranim garažama takva su vrata svojevrsno rješenje u nevolji, jer klizanje segmenata u vodilicama otežava povlačenje, bučno se otrvaraju zatvaraju, a segmenti se brzo troše i oštećuju. Zato neki proizvođači ugrađuju kotačiće i na spojevima segmenata. No, glavna je prednost takvih produljenih vodilica vrlo mali polumjer luka čime se štedi prostor. Postoje i varijante rolo vrata s vertikalnim segmentima koja se otvaraju povlačenjem u stranu. Takva vrata vise na kotačićima koji se kotrljaju po gornjoj vodilici, dok profilirana donja vodilica učvršćuje plohu , održava vertikalni položaj i usmjerava je. Pri otvaranju se vrata odmiču u stranu, a preko lučnih vodilica u kutu garaže postupno prekrivaju bočni garažni zid. Dakako postoje i dvokrilna vrata koja se pomiču ulijevo udesno, na bočne zidove, no takva se originalna vrata za sad proizvode samo u Njemačkoj.

Letvice se spajaju pomoću savitljivih metalnih traka koje su u gornjoj i donjoj zoni učvršćene na svaku letvicu, a ukoso u zoni koja se ne savija u vodilicama. Aluminijske su letvice spojene na rubovima utorom i perom, a mogu se ispuniti i toplinskim izolatorom. Pretpostavljamo da se glavna prednost takve konstrukcije očituje u visokim garažama gdje bi obične lučne vodilice horizontalnih segmenata previše stršile usred garaže.

Dodatna je razlika otklopnih i rolo-vrata ili sekcijskih vrata međusobni položaj krila i dovratnika. Kako segmenti klize u vodilicama ugrađenim iza dovratnika, on prekriva plohu krila i olakšava postavljanje brtvi koje štite od hladnoće i buke. Nasuprot tomu, otklopna se vrata ne mogu zabrtviti, jer zakretanje krila oko osi onemogućuje tjesno preklapanje krila i dovratnika. Doduše, jedan talijanski proizvođač nudi otklopna vrata s vanjskom ukrasnom letvicom koja se u trenutku spuštanja zakreće, pa potpuno prekriva dovratnik krilo s vanjske strane.Sekcijska vrata moraju zadovoljiti i dodatne zahtjeve glede sigurne uporabe, jer pomicanje cijele plohe može biti jako opasno. Pri nekontroliranom otvaranju ili zatvaranju mogu nekoga poklopiti, a pri nepažljivom rukovanju opasno ukliještiti ruku….Mnogi proizvođači sekcijskih vrata posebno upozoravaju na opasnost od ozljeda, a noviji modeli imaju tako spojene segmente da vam ni krajnjom hnepažnjopm ne mogu ukliještiti prste. Na tržištu se vodi oštra utakmica upravo na području dosjetljivih tehničkih rješenja za bolju sigurnost.